19 stycznia 2016

#93 These Colours Don't Run

Cześć!
  Z tej strony Laura i jestem tutaj nową pandą. Css'em i kodowaniem zajmuję się od zaledwie kilku dni *heh* i jak dotąd byłam samoukiem. W prawdzie liznęłam już trochę kodowania na początku 2015r., ale swój pierwszy szablon skończyłam dokładnie cztery dni temu. Być może zgłosiłam się na pandę zbyt wcześnie, ale naprawdę mnie ten temat zainteresował. Preferuję minimalizm, a bardziej bogate szablony niezbyt dobrze mi wychodzą. Tak samo jest z nagłówkami, więc pewnie minie trochę czasu, zanim któryś z nich opublikuję. Postanowiłam pokazać wam 2 szablony rekrutacyjne (nie wliczam ich do podsumowania) i 2 wykonane już po samej rekrutacji. Wszystkie powstały w przeciągu ostatnich czterech dni, więc mogę stwierdzić, że 'aktywnie' rozpoczęłam tegoroczne ferie. 

crawling lions
To mój pierwszy w pełni skończony szablon. Podobno człowiek uczy się na błędach, a niestety tych popełniłam tutaj dużo, przez co nie mogę udostępnić go do pobierania. Przynajmniej mam nauczkę na przyszłość.

snow
Tutaj już nie popełniłam takiego błędu jak wcześniej :) Śnieg zapożyczony z tajemniczy ogród.

dancing with the wolves
Ten szablon wliczam już do podsumowania.

meadow of daisies
Podgląd / Pobierz / Live
Starałam się zrobić mniej minimalistyczny szablon, ale wyszło jak wyszło. Mimo wszystko i tak jestem dumna z tego szablonu, bo w 90% wykonałam go samodzielnie bez pomocy instrukcji, a dla mnie to duuży postęp. Nagłówek jest 'zakodowany', więc po pobraniu nie znika. Menu przewija się wraz ze stroną.

Liczę na porady i konstruktywną krytykę dotyczącą mojego css'a, ale mam nadzieję, że nie popełniłam żadnego rażącego błędu. Do następnego wpisu postaram się zrobić nagłówek, bo trochę mi wstyd, że nie potrafię nic sensownego z nimi zrobić. Mam nadzieję, że jak na początek mojej przygody z blogspotem nie jest tak źle, a moje szablony przypadną wam do gustu.

Do następnego wpisu! xx

8 komentarzy:

  1. Aż mnie nostalgia wzięła, bo dwa lata temu w ferie sama zaczęłam robić szablony i przez dwa dni zrobiłam dwa szablony, zgłosiła się do naboru i je opublikowałam :D
    Pierwszy jest ładny, nie widzę w nim tych błędów, o których wspominasz. Ale domyślam się, że na podglądzie może ich tak nie widać.
    Drugi jest bardzo prosty, aż mi się wydaje, że troszkę za prosty. Dodałabym np. background-color pod cytat i to już by trochę rozbiło białe tło.
    Trzeci najbardziej mi się podoba i myślę, że jest najlepszy z tych wszystkich. Ale przeszkadza mi w nim prawa strona, czyli przeniesiony autor i komentarze. Cały szablon jest złożony z prostokątów, więc nie dawałabym border-radius i w ogóle chyba nie wyrzucałabym tego na bok, ale to twoja koncepcja.
    Ostatni jest ok, ale znowu za dużo według mnie białej przestrzeni. W kolumnach bocznych dodałabym jakieś ciemniejsze tło - pod całe kolumny albo pod tytuł gadżetu.
    Ogólnie jest dobrze. Pracuj dalej, a będzie bardzo dobrze :)
    Jeśli nie czujesz się silna w nagłówkach, zamiast je publikować, możesz wysłać do mnie albo do którejś z Pand do oceny. Wtedy będziesz wiedziała, co robisz dobrze, a co wymaga poprawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, aż z ciekawości znalazłam ten post :D
      W pierwszym może z zewnątrz nie widać błędów, ale źle go zakodowałam i po pobraniu go na bloga cały układ się rozwala. Musiałabym napisać do niego kilkumetrową instrukcje.
      W drugim w cytacie jest ustawiony lekki szary. Bałam się wstawić jakiś wyraźniejszy kolor, żeby niezbyt rzucał się w oczy, ale przy następnym szablonie na pewno coś więcej pozmieniam.
      Postaram się też popracować nad nagłówkami i może coś podeślę je do oceny :)

      Usuń
  2. 1
    Tak jak Vanes do pierwszego nie mam zastrzeżeń, miło się go ogląda i wygląda na dopracowany i dopieszczony. Minimalistyczny, ale dopełniony.

    2
    Tu V. ma rację i wieje pustką, taki obrazek daje duże możliwości, nie narzuca niczego, więc można być kreatywnym jak tylko się chce. Mogłaś pobrać kolor z drzew i dodać go jako akcent w linkach, tytułach, cytatach czy ramce, możliwości wiele.

    3
    Ten w ogóle mi nie podchodzi. Obrazek ładny, ramki ładne, ale to okrągłe wykończenie w ogóle mi nie pasuje, a deski w tle psują cały efekt. Taka zapchaj dziura, ale nietrafiona.

    4
    Bosh, śliszny obrazek, ale wykończenie... Najpierw myślałam, że za dużo różu - tak to wygląda na podglądzie, w wersji live jest z kolei za biało, nie wiem czego to wina, ale efekt nie fajny ani w pierwszym, ani w drugim :)
    Coś, co mnie trochę drażniło i w poprzednich szablonach (z wyjątkiem pierwszym) to brak przejść w efektach, jedynie co to zmiana rozmiaru, czcionki, ale tu też brakuje płynności.

    Generalnie potencjał duży, a wykorzystanie małe - takie jest moje spostrzeżenie. Raz dobrze, raz źle i nie wiadomo co myśleć. :)
    Trzymam za Ciebie kciuki, bo jeśli się będziesz rozwijać to za miesiąc widzimy się na Pandzie i bardzo chciałabym Cię tam powitać. :V

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się przy następnym szablonie bardziej eksperymentować ;) Muszę przyznać, że bałam się dodawać więcej akcentów, bo nie chciałam przesadzić. Trochę mnie chyba zestresował mój 'debiut' na bloggerze i bałam się, że dużą ilością dodatków po prostu ten szablon popsuje. Swoją drogą - od zawsze podobały mi się takie skromniutkie szablony, a wiadomo, że jeśli się już coś tworzy, to przede wszystkim musi się to podobać nam samym. Ja jestem ze swoich szablonów na obecną chwilę zadowolona, ale być może wraz ze zdobytym doświadczeniem, zmienię o nich zdanie. W końcu jako 'żółtodziób' mogę jeszcze niektórych rzeczy nie dostrzegać.
      Dziękuję, postaram się wykorzystać wasz kredyt zaufania i na następny raz przygotować jeszcze lepsze szabloniki c:

      Usuń
  3. Witam nową, młodą pandę :)

    1. Ten szablon jest zdecydowanie moim faworytem, naprawdę mi się podoba :) Możesz być z niego dumna, bo ja bym była, gdybym zrobiła takie minimalistyczne cudeńko :) Tak samo jak dziewczyny wyżej nie mam zastrzeżeń i nie widzę błędów :)

    2. Bardzo fajny i prosty szablon, na początku (nie wiem czemu) miałam małą nadzieję, że po najechaniu na nagłówek pojawia się tekst :D Ale to moje małe widzimisię ^^

    3. Ten za to przypomina mi niektóre szablony na Tumblr, to drewniane tło i lewa kolumna :) Ten również bardzo mi się podoba :)

    4. Kolejny prosty nie wyszukany szablon, który jak pozostałe idealnie się prezentuję :) Chociaż brakuję mi tutaj jakiegoś napisu na nagłówku, który dopełniłby całość.

    Ogólnie jestem zachwycona twoimi pracami, a już zwłaszcza pierwszym szablonem :) Chętnie moje oczy zobaczą ich więcej. Trzeba również przyznać, że jak na swoje początki radzisz sobie naprawdę genialnie, oby tak dalej. Mam nadzieję, że ten miesiąc minie naprawdę szybko :)

    ~Fantazja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję za tyle pozytywny opinii! <3
      Bardzo miły akcent na zakończenie dnia (i wcale nie mam na myśli meczu Polska-Francja).
      Chyba mamy podobne widzimisię, bo na początku chciałam dodać tam pojawiający się tekst, ale nie miałam pojęcia jak się za to zabrać i z niego zrezygnowałam. Teraz już mniej więcej to wiem, ale jest już trochę za późno :)
      Mam nadzieję, że moje następne szablony również przypadną tobie do gustu! c:

      Usuń
  4. albo kłamiesz z tym początkiem w kodach, albo masz mega talent, którego nezja ci zazdrości, bo sama musiała na niego ciężko pracować. idź biegnij do pracy, zobaczymy, co z ciebie wyrośnie! m.m

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałabym sumienia kłamać, serio. Poza tym, gdybym miała jakieś doświadczenie to na pewno zaznaczyłabym to w zgłoszeniu, żeby spróbować jakoś pominąć staż :) Dzięki! Postaram się ten staż wykorzystać w 100% i zaprezentować jeszcze coś fajnego c:

      Usuń

Obserwatorzy