23 maja 2014

15# nowa mała panda

Witajcie. Jak pewnie wywnioskowaliście z tytułu jestem nową stażystką na tym blogu. Nie jestem zbyt dobra w pisaniu o sobie, ale spróbuję coś Wam tam powiedzieć. Mam na imię Julka i grafiką zajmuję się od jakiegoś roku. Tworzę w Photoshopie CS5. Oprócz grafiki kocham też pływać i uprawiam karate. Hehe, nigdy bym nie pomyślała, że będę małą pandą, a jednak. Strasznie się z tego cieszę :D. A teraz część graficzna:

Hm, sama nie wiem co o nim sądzić. Chyba nie jest źle. Ale mogło być lepiej...

W mojej głowie wyglądał o wiele lepiej. Sami oceńcie. 

Proszę Was o rady dotyczące grafiki jak i css. Ciągle się uczę, a bez Waszych rad nie dam sobie rady :D.

6 komentarzy:

  1. Witamy na pandzi! Liczę na szybkie postępy i na to, że dołączysz do PG. :)
    Po pierwsze - wrzuć sobie jakiś przykładowy tekst w post. Takie w kółko powtarzane "post testowy" psują efekt. :) Może jakaś książka, albo zwyczajne lorem ipsum? Tu masz generator:
    http://pl.lipsum.com/
    Szablony moim zdaniem nie są złe... No, ale od początku!
    W pierwszym ten nagłówek jest naprawdę ładny. Tylko moim zdaniem zbyt intensywny kolor tła psuje przejście między nim, a resztą bloga. Gdybyś dała coś jaśniejszego, bardziej stonowanego z pewnością wyglądałoby to lepiej. Poza tym gałąź weszła modelce w rękę, a drugą rękę widać na plecach drugiego zdjęcia. xD Warto zwracać na takie szczegóły uwagę, bo wbrew pozorom rzucają się w oczy.
    CSS nieco kulawy. Polecam Ci następujące stronki:
    Polskie:
    http://tajemniczy--ogrod.blogspot.com/
    http://graphical-thoughts.blogspot.com/
    http://terriblecrash.blogspot.com/
    Anglojęzyczne:
    http://helplogger.blogspot.com/
    http://24work.blogspot.com/
    http://www.bloggertipsandtricks.com/
    No i rzecz jasna - gdybyś miała pytania w stylu "jak to jest zrobione" nie bój się zagadywać o konkretne rzeczy do mnie, Vanes i bleachowej. Służymy pomocą! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam cię moja droga. Miło, że szeregi Matki Pandy chcą się powiększyć. Teraz do rzeczy:

    Pierwszy szablon zły nie jest, choć kompletnie mi się nie podoba. Ogólnie chyba przesadziłaś z jasnością i to psuje efekt stocków - kompletnie ich nie widać, tworzą jedną wielką, zamazaną masę za postacią. Choć muszę cię pochwalić za ich dobór, który jest bardzo dobry. Niektórzy tak miksują tematykę tła, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi, więc tutaj jest ok. Natomiast napis mnie totalnie zwalił - czarny tutaj nie pasuje i ten niebieski też od czapy. Najlepszy jest biały lub ciemny, a l e w kolorze ciemnym zbliżonym do ogółu (w twoim przypadku np. jasno różowy, liliowy byłby idealny). Jeżeli nagłówek masz za jasny i nie możesz umieścić napisu tak, by był widoczny - użyj pędzla, zrób kilka plam w zbliżonych do nagłówka kolorach lecz o parę tonów ciemniejszych, po czym rozmaż np. Gussem lub Poruszeniem (Filtry > Rozmycie).

    Numer dwa podoba mi się o wiele bardziej! Wprawdzie wciąż razi swą jasną łuną, ale przy ocenie postaram się to zignorować. Bardzo ładnie wymazana i wtopiona w tło postać. Na twoim miejscu jeszcze skopiowałabym te różyczki i umieściła np. w prawym górnym rogu, aby był zachowany pewien cykl stocków. Napis jest ok, choć nie pasuje mi tam na górze i sama ustawiłabym go na dole, ale to już mój gust. Jednak muszę ciebie tutaj opiiiiiiiiierniczyć (:D) za CSS! Jest tak ubogi, że aż mi przykro. Jeżeli rezygnujesz z tła postów, ustaw je w ramkach bocznych i vice versa. Przydałoby się jakieś podkreślenie tytułu, np. tło pod nim. No i jeśli tytuły gadżetów masz określoną czcionką, to niech taka sama będzie też w tytułach postów.

    Ogólnie jak na rok pracy to jest bardzo dobrze! Powoli wypracowujesz swój styl. Jeżeli weźmiesz sobie do serca rady Kociaka i moje, to będzie tylko coraz lepiej! Do tego Lorem ipsum faktycznie by ci się przydał. Chyba, że postanowisz nas zignorować, to wtedy... Julcia, Julcia, co z ciebie wyrośnie?

    Trzymaj się kochanie moje! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za rady :D. Oczywiście, wezmę je sobie do serducha. Właśnie się zorientowałam, że na podglądzie nie widać tła pod tytułem posta i gadżetów xD. Jeszcze raz dziękuję.

      Usuń
  3. Witam nową pandzię :D Mamy coraz więcej chętnych, co mnie cieszy, bo niedawno PJ zostało zawieszone przez brak zainteresowania... Nieważne, przejdźmy do mojej oceny :)
    Masz problem z napisami i to od razu rzuca się w oczy. To jeden z największych problemów wszystkich zaczynających, dlatego zamiast się nad tym rozwodzić, dam link do tutoriala Anusi, który według mnie jest naprawdę przydatny: http://funkyimg.com/i/Hedt.png
    A teraz konkrety. Nagłówek sam w sobie nie jest tragiczny, ale widać, że zrobiła go osoba początkująca. Mam mniej więcej takie same uwagi jak Kociak, chociaż nawet nie zauważyłam tej ręki wystającej z pleców xp Nie wiem, czy użyłaś tutaj jakaś koloryzację, ale nawet jeśli tak, to przydałoby się jej trochę więcej, żeby bardziej wszystko pasowało. No i przejście między nagłówkiem a tłem - zmniejszy krycie w gumce i postaraj się, żeby nie widać było, kiedy kończy się nagłówek, bo o to najczęściej chodzi :)
    Jeśli chodzi o CSS... Znacznie bardziej podoba mi się on na Twoim próbnym (tak, znalazłam Twój próbny ;p). Na tym podglądzie tło posta i kolumn jest różowawe a na blogu jasne - to jaśniejsze bardziej pasuje. Co do reszty - co kto woli.
    Teraz drugi szablon... Do nagłówka za bardzo nie mogę się przyczepić, tylko ten napis... Jest po prostu be. Czcionka nawet może pasować, ale nie takie duże litery i nie te kolory. I trochę zmniejszyłabym tą ramkę, o parę pikseli. A CSS? On prawie nie istnieje. Powinnaś dać jakieś tło pod kolumnę i posty, ponieważ nie mam pojęcia, które gdzie się zaczyna, a gdzie kończy. No i też zgadzam się z Kociakiem - przydałby Ci się jakiś fragment tekstu w poście próbnym.
    Oczywiście, jeśli byś miała jakieś pytania, możesz śmiało do mnie pisać! Też przechodziłam etap stażu tutaj i wiem, że dobrze jest mieć osobę, która doradzi jeszcze w fazie tworzenia. Nawet jeśli to miałyby być komentarze w stylu Kaeru "te kolory pasują do nagłówka, ale nie do siebie" ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że też nie zauważyłam ręki w pierwszym nagłówku xD. Mi też wygląd szablonu bardziej podoba się na próbnym :/. Dziękuję za cenne rady :).

      Usuń

Obserwatorzy